diumenge, 9 de febrer del 2014

Pràctica 2: Google Docs

Què és Google Docs?

Google Documents i Fulls de càlcul, oficialment Google Docs & Spreadsheets és un programa gratuït basat en Web per a crear documents en línia amb la possibilitat de col·laborar en grup. Inclou un Processador de textos, un Full de càlcul, Programa de presentació bàsic, un creador de dibuixos i un editor de formularis destinats a enquestes. Google Docs junt amb Gmail, Google Calendar i Google Talk; el 7 de juliol de 2009, van deixar la seua qualitat de Beta i van
passar a ser productes acabats. A partir de gener del 2010, Google va començar a acceptar qualsevol arxiu en Google Docs, entrant al negoci de l'emmagatzemament online amb un màxim d'1 GB (amb expansions per costos addicionals) i preparant el camí per a Google Chrome OS.2 El 24 d'abril de 2012 Google Docs va canviar la seua denominació a Google Drive, incorporant la capacitat de sincronitzar arxius amb la PC, i augmentant la quota d'emmagatzemament gratuït a 5 GB.

Aquest programa és molt útil per a treballar en equip, ja que no fa falta modificar i pasar tot el treball a un document, perquè Google Docs actualitza la informació de forma inmmediata. A més cada autor pot veure que ha fet el seu company al document i també veure quines són les modificacions que han fet els demés en el document.

Com s'utilitza?

En primer lloc, hem de anar a la pàgina de Google i posar Google Drive al cercador. Una vegada ja estem dins de la pàgina ens eixirà una menu principal on posa crear, pujar, mi unitat, comparteix amb els demés, destacatats, recient i brossa. En la meua unitat ens posarà els documents que hem compartit amb Google Drive, en el cas de que mai hajem utilitzat aquesta eina, dons en eixa opció no eixirà res. 



Per a crear un document, li donem a l'opció "crear" i ens donarà l'opció de triar varios documents, segons el nostre objectiu. Tenim l'opció de fer una document, una presentació, una fulla de càlcul i enquesta. 



Si cliquem a l'opció d'elaborar un document, ens eixirà una pestanya que sera igual que el word, on podem escriure i tenim les mateixes opciones que en un document word, com els paràgraf, afegir archius, editar, format i ferramentes. Alhora que nosaltres comencem a escriure i a elaborar el document, es va guardant, per tant no hi ha opció de guardar perquè o fa automaticament. A més de totes aquestes opcions, té una molt important i es que ens dona la posibilitat de canviar el format de word i pasar-ho a PDF. Si volem fer aquesta opció tenim que anar a archiu, despres cliquem a descarregar com.. PDF.



Si d'altra banda el nostre objectiu és crear una presentació, nosaltres hem de clicar en presentació i ens eixirà un document igual que el programa power point, aquest programa s'utilitza de la manera forma que el power point. Primer seleccionem l'estil posem un títol a la nostra presentació i anem afegint diapositves i formant la nostra presentació insertant vídeos, fotografies, text, etc. En quest document també tenim l'opció de pasar-ho a PDF seguint els mateixos pasos que en Word.  Per a poder veure la presentació li cliquem a la pestanya de dalt de la dreta on posa iniciar presentació i la podem visualitzar.

Si volem elaborar una fulla de càlculs, hem de clicar en fulla de càlculs i ens apareixerà el mateix programa que excel, amb les mateixes opcions i amb el mateix funcionament, aquesta opció també ens permet pasar-ho a PDF de la mateixa manera que els document anteriors.

Per últim, ens dòna l'opció d'elaborar una enquesta. Aquesta eina és la més interesant perquè podem elaborar una enquesta i enviar-la a molta gent per a que la conteste de manera online i te la tonre a enviar. Aquesta opció ens ajuda a no fer enquestes i anar un per un per a que la facen i després arreplegar-la, sino simplement la elaborem i la enviem per correu electrònic. 

En primer lloc, ens dòna l'opció d'elegir el tema de la enquesta i els fons. Una vegada em elegit un fons comencem a afegir preguntes. La pregunta l' elaborarem on posa títol del tema i la resposta la elegirem en les opcions que ens deixa elegir. Tenim varies com respostes de text, tipus test, escala, etc. Quan ja hem acabat amb la pregunta li donem a "OK" i a afegir element per a elaborar altra pregunta. Una vegada hem acabat tota la enquesta el que podem fer és seleccionar el destí de les preguntes, aquesta opció està dalt al centre i ens eixirà una pestanya on posa passar a una fulla de càlcul. 

Quan ja hem acabat de fer el formulari, li donem a l'opció d'enviar formulari i ens eixirà una pestanya on posa enllaç per a compartir, aquesta opció és per a compartir l'enquesta al nostre bloc o a una red social, aleshores, li donem a incrustar i en eixirà el HTML el copien i el peguem a la nostra entrada o al nostre bloc amb HTML/Javascrip i ens eixirà el formulari per a que les demés persones puguen contestar-lo. Tambè tenim l'opció d'enviar el questionari per correu electronic, no més hi ha que posar els correus electrònics i esperar la resposta dels nostres entrevistats. Altra opció és convida als col·laboradors aquesta opció és per a que el formulari sols puguen veure-lo els col·laboradors que tu vulgues. En aquest cas hi ha que posar en configuració per a compartir canviar l'accés de qui pot veure la teua enquesta i posar l'opció de qualsevol usuari que reba l'enquesta. Amb aquesta opció sols podran veure la teua enquesta i contestr-la aquelles persones que tu desitges. Després diem enviar formulari i no més hi ha que esperar les seues respostes.



Ací pose un vídeo del tutorial de Google Docs per si teniu algún dubte i no està en la meua explicació i per a que tingue una visualització de millor calitat i vos deixe les idees més clares. 



Aportacions:

Google Docs és una pàgina web molt interessant, sobre tot en l'ambit acadèmic perquè té tots els programes d'escritura i de dibuix per a elaborar documents que es solen demanar al col·legi. A més, és una ferramenta molt útil per a treballar en equip, ja que poden treballar tot el grup alhora en el mateix document i no hi ha mal entenunts entre les persones, perquè té l'opció de veure quines han sigut les modificacions que cada membre ha fet en el document. 
també és molt dinàmic perquè tenim l'opció de compartir en qualsevol pàgina web, des de les reds socials fins als blocs personals. Però el que també ens facilita és la seua aplicació per a tablets o mòvils, aquesta opció ens dòna molt de joc, perquè podem treballar amb aquest programa desde diferents llocs i ens dòna l'opció de realitzar un bon treball, per la pròpia organització del programa actualitzant-se continuament i ordenant tots els documents creats. 
Pense que hem d'emprar aquesta eina als col·legis, perquè és molt fàcil d'utilitzar i molt senzilla. No dòna cap de problema i a més alhora estem desenvolupant la competència digital dels nostres alumnes. 

Com a professors aquesta ferramenta ens dòna molta utilitat, alhora de crear un document. Per exemple si nosaltres com a mestre volem fer un exàmen l'opció de dformulari és molt bona, perque ens dòna diferents opcions com elaborar un document de tipus test o preguntes cortes, llargues, etc. Alhora de fer presentacions o powerpoints podem utilitzar la ferramenta de presentacions on podem fer els nostres propis temes per a presentar als alumnes. 

Personalment, l'avatatge més important es que amb aquesta ferramenta ja no necessitem USB per a guardar els nostres documents, simplement es guarden a l'ordinador i al nostre conte de Google Drive o Google Docs. 

Ací vos deixe un enllaç on explica com usar Google Drive a l'aula, advantatges i desavantatges, la comparació amb dropox i comentaris d'opinions de mestres i alumnes sobre aquest programa. 


Espere que vos siga útil aquest enllaç i que vos deixe clar la utilitat de Google Drive a l'aula i la seua funcionalitat. Pense que hem de començar a treballar amb aquesta web perquè és molt dinàmica i motiva als alumnes a realitzar el seu treball perquè són webs noves on tot el contingut és nou i que més que motive a un xiquet que un programa nou de Google.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada